Kansainvälistä matkailutoimintaa Keski-Suomessa

Kaksivuotinen Stopover Keski-Suomi -hanke (2016-2017) markkinoi Keski-Suomea ja hankkeessa mukana olevia matkailutoimijoita keskieurooppalaisille ja aasialaisille matkanjärjestäjille. Hankkeen tavoitteena on löytää yrityksille kansainvälisiä matkanjärjestäjäkontakteja ja sitä kautta uusia asiakkaita. Tähän mennessä matkanjärjestäjäkontakteja on yli 370, ja sopimuksia matkanjärjestäjien kanssa on syntynyt eri yrityksiin reilut 10 kappaletta. Vuonna 2016 tehtiin hankkeen kautta 2 media- ja 3 matkanjärjestäjävierailua. Vuodelle 2017 kansainvälisiä mediavierailuja on yhteensä 6 ja matkanjärjestäjävierailuja samoin 6. Vierailujen ohjelmat on toteutettu eri yhteistyökumppaneiden kanssa kuten Visit Jyväskylän, Visit Finlandin ja Visit Lahden kanssa.

Kansainvälinen matkailutyö on pitkäjänteistä toimintaa, jolle pyritään hankkeen kautta löytämään myös pysyvämpiä ratkaisuja. Vuodelle 2018 on haettu rahoitusta Keski-Suomen liitolta Visit Lahden kanssa tehtävään yhteistyöhankkeeseen, joka markkinoi eteläistä ja keskistä Järvi-Suomea Keski-Eurooppaan, Venäjälle, Iso-Britanniaan ja Aasiaan. Yhteistyöhanke tuo suuremman näkyvyyden ja säästöjä Visit Finlandin kampanjoissa sekä media- ja matkanjärjestäjävierailussa. Lisätietoja projektipäällikkö Päivi Heikkalalta, paivi.heikkala@visitcentralfinland.fi p. 050 304 8467

Ei kommentteja.

Jätä kommentti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.